Počet zákazníkov, ktorí nakupujú online, sa zo dňa na deň zvyšuje. Preto obchodníci vynakladajú veľa snahy, aby prilákali nových zákazníkov a zvýšili tak svoje tržby.

Zvýšenie predajných čísel je snom každého podnikateľa, ktorý sa venuje elektronickému obchodu. Čo však robiť, ak ste už vyskúšali všetko možné a napriek tomu ešte nedosahujete požadované výsledky? Možno sa treba zblízka pozrieť na vaše marketingové stratégie.

Aká marketingová stratégia môže priniesť vašim webstránkam väčšiu návštevnosť? Máme pre vás niekoľko tipov:

• Váš web musí rýchlo reagovať

Inteligentné telefóny nám uľahčili život. Dnes sa už pri online nákupoch viac ako počítače používajú mobilné telefóny. Ak bude váš web dostupný a čitateľný na mobilných zariadeniach, vaše služby budú zákazníkom prístupné 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Vaši zákazníci si tak môžu prezerať vaše produkty a služby počas cestovania verejnou dopravou, kým čakajú v rade na obed alebo dokonca v posteli predtým, ako zaspia. Nie je to fantastické?

Ak to však chcete dosiahnuť, musí byť váš web prispôsobený mobilom, prehľadný a jeho používanie musí byť jednoduché. Uistite sa, že váš web správne naviguje používateľov, aby boli s jeho používaním spokojní a radi sa k vám vracali!

Aj keď ste skvelý a skúsený podnikateľ, možno vám optimalizácia webových stránok nejde až tak od ruky. Nedovoľte, aby to obmedzilo váš úspech v online svete a obráťte sa na profesionála, ktorý vám pomôže s optimalizáciou vašich webových stránok!

• Využite živú podporu prostredníctvom chatu

Mnoho zákazníkov si nič nekúpi, lebo majú pochybnosti alebo otázky ohľadom nákupu, ktoré by potrebovali zodpovedať alebo vyriešiť. A preto nakoniec opustia váš internetový obchod bez toho, aby odovzdali objednávku.

Preto je dôležité zistiť, aké majú otázky alebo pochybnosti a ponúknuť im uspokojujúce riešenie. K tomu vám môže pomôcť živá chat podpora. Môžete komunikovať so zákazníkmi, kým si prezerajú váš web a odpovedať na ich otázky týkajúce sa vašich služieb alebo produktov. Zlepší to ich používateľskú skúsenosť, budete s nimi môcť prediskutovať ich otázky a obavy, a bez problémov nájdu to, čo hľadajú.

• Využite sociálne médiá

Sociálne médiá sú jednou z najlepších metód, ako osloviť zákazníkov z celého sveta. Na Facebooku a Instagrame môžete zdieľať pútavé príspevky, ktoré prilákajú nových návštevníkov na váš web. Pretože ľudí priťahujú vizuálne príťažlivé veci,  jedným zo spôsobov, ako zvýšiť predaj, je použiť vizuálne zaujímavý obsah.

Spolu s príspevkami môžete na platformách sociálnych médií uverejňovať aj reklamy, čo opäť môže mať priamy vplyv na vaše predajné čísla. Zamerajte sa teda na budovanie armády fanúšikov na rôznych sociálnych médiách.

• Preklad vášho webu a SEO

Najlepším spôsobom, ako prilákať na váš web čo najviac medzinárodných zákazníkov, je preložiť webstránku do ich rodného jazyka. Vyberte si cieľové trhy a nechajte profesionálnych prekladateľov postarať sa o dobrý lokalizovaný preklad vašich produktov alebo služieb. Zákazníci majú radi, ak môžu nájsť informácie, ktoré potrebujú, vo svojom rodnom jazyku. Tak si zvýšite aj pravdepodobnosť, že u vás budú nakupovať pravidelne, tak prečo to nevyskúšať?

Uistite sa, že venujete osobitnú pozornosť lokalizácii, kľúčovým slovám a SEO, ktoré sú najdôležitejšími faktormi pri vytváraní úspešných a dobre profitujúcich webových stránok. Ak potrebujete dobrého partnera, ktorý vám pomôže s prekladateľskými službami, kontaktujte nás a my vám radi ponúkneme naše profesionálne prekladateľské služby!

• Zvýšte rýchlosť vašej webstránky

Rýchlosť vášho webu má obrovský vplyv na popularitu vášho e-shopu aj na váš počet zákazníkov.

Existuje množstvo online nástrojov na meranie rýchlosti vašej webstránky, takže by ste nemali mať problém odhaliť faktory, ktoré spomaľujú váš web. Nástroje vám poskytnú užitočné informácie o problémoch, ktoré je možné okamžite odstrániť.

• Rozšírte ponuku vašich produktov

Získať zákazníkov na váš web je náročná úloha. Bolo by preto najlepšie, ak by ste to poriadne zužitkovali. Hovoríme o rozšírení ponuky vašich výrobkov.

Je to istý spôsob, ako zvýšiť predajné čísla vášho e-shopu. Touto technikou môžete presvedčiť ľudí, aby si kúpili výrobok, o ktorý majú záujem.

Napríklad, ak si zákazník v ponuke prezerá šaty, môžete mu k nim odporučiť topánky či kabelku, ktorá by pri šatách krásne vynikla. Posnažte sa teda ku každému produktu odporučiť niekoľko súvisiacich výrobkov. Túto metódu použite na stránke venovanej produktu, o ktorý má zákazník záujem, počas a po uskutočnení platby.

Je to naozaj ľahký spôsob, ako predať viac výrobkov.

Zhrnutie

Vďaka týmto taktikám môžete zvýšiť čísla predaja vášho e-shopu. Spolu s nimi sa určite zamerajte aj na digitálny marketing. Skúste optimalizovať SEO vášho webu a pomaly dosiahnete vaše vysnívané výsledky.

Kvalitný a dobre navštevovaný web nevytvoríte hneď na prvýkrát. Vyžaduje neustálu prácu a vylepšovanie. Musíte držať krok s novými technológiami a marketingovými nástrojmi. Stojí to však za každú minútu, ktorú do toho investujete. Odmenou budú vaše rastúce tržby a rastúca pozícia vášho webu na Googli. Prečo to teda nevyskúšať?